Hvorfor er personlig kundeservice så vigtig?

Det er ikke længere nok bare at besvare en mail med et automatsvar, for kunderne er begyndt at kræve mere. De vil have et ansigt og en stemme på medarbejderen, der betjener dem. I en digital tidsalder, hvor skærmen og det digitale univers er det nu om noget vigtigere end nogensinde at lade den personlige kundeservice og -oplevelse skinne igennem. Det skyldes, at kunderne er begyndt at stille øgede krav til den kundeservice, som de modtager i deres hverdag. Den skal ikke kun besvare deres aktuelle problemstilling, men også repræsentere den virksomhed, der bedes om hjælp fra.

Men hvordan tilpasser man sin kundeservice til disse krav, uden at budgettet stikker helt af? Vi har herunder samlet nogle tips til, hvordan du bedst muligt kommer et ansigt på din kundeservice uden, at priserne til kundeserviceafdelingen stiger for meget.

Fra mail til mobil

En af de bedste måder at sætte ansigt på sin profil er, at flytte store dele af kundeservice fra mail til opkald. Hvis du ikke allerede har et nummer, som kunden kan ringe til nu, så skal der lyde en kraftig opfordring herfra til at få det. Bare det at kunne høre en stemme i den modsatte ende, som repræsenterer virksomheden, kan være guld værd for kunden. Det er nemlig med til at sætte en stemme på repræsentanten, hvilket er med til, at mange tilvælger din side frem for andres, der ikke har en sådan mulighed.

Kontorservice

Har du ikke tid, økonomisk overskud eller kapaciteten til at udvide kundeserviceafdelingen? Så kan det for mange give mening at vælge en virksomhed, der tilbyder at stå for at passe dine telefoner. Telefonpasning er blevet en vigtig del af rigtig mange virksomheder, fordi et eksternt firma, der har uddannet sine medarbejdere godt, kan stå for at repræsentere dit firma. På den måde er du sikker på at få kvalitet fra den absolut øverste hylde. Et firma som Edelmann tilbyder endda også at mødebooke og booke dine kunders tider.

Uddannelse

Det kræver uden tvivl uddannelse at få en god kundeservice op at køre. Især i en telefonsituation, hvor kunden kan være uforudsigelig, og man ikke på samme måde kan trække sig væk som ved en mailkorrespondance. Det kan være dyrt at uddanne sine medarbejdere på en helt ny måde, og det er også derfor, at en kontorservice er meget favorabel for mange typer af virksomheder. Vi håber, at du finder ovenstående råd brugbare.