Skab god forbindelse til dine følgere

Nyere forskning viser, at det er vigtigt at skabe en relation til sine følgere. Med hvad skal man gøre for at bygge denne helt unikke forbindelse op, og vigtigst af alt: Hvordan vedligeholder man den?

Her i artiklen kan du læse mere om, hvordan du implementerer relationsopbyggende kommunikation i din digitale markedsføring med fokus på de sociale medier. For der er nemlig masser af favorable resultater i at være et godt relationsbaseret brand, der bygger broer til sine følgere. Så hvis du vil videre mere om, hvordan du kan styrke din tilstedeværelse på de sociale medier og din brandingstrategi, så er det med at følge med her.

Mere end bare tovejskommunikation

Mange tror fejlagtigt, at de kan knytte bånd til deres følgere ved at være aktive i kommentarfeltet og huske at svare på de beskeder, der skulle komme undervejs. Faktisk handler dét at bygge en relation op, om at tage sig tid til at starte en dialog. Det kan være, at du er ved at udvikle et produkt: Så tag dine følgere med i processen. De kan være med til at bestemme farveudvalget på din nye sneakers eller være med til at bestemme en funktion på dit nye amaratur. Mulighederne er altså mange for at inddrage sine følgere i din virksomhed, så det bliver drevet af relationer til dine følgere og kundekreds.

Storytelling

Det er vigtigt at have en historie om din virksomhed, som dine følgere kan spejle sig i. Så hvis du vælger at gå efter en bestemt målgruppe, så er det også vigtigt at vide, hvad de prioriterer højt. Det kan være, at du forhandler forskellige typer af vinduer, og her er det ikke nok bare at være en vinduesvirksomhed. Her er det vigtigt at kunne fortælle en historie om ikke kun din virksomhed, men også de produkter, du forhandler.

Det skal være skabt med omtanke for den type kunde, som du ønsker at nå. Her er det ikke nok bare at sætte målgruppen som alle, der bygger nyt hus. Her skal du vælge en bestemt segmentering, som du kan bruge som udgangspunkt for din markedsføring. På den måde får du en meget mere effektiv markedsføring, der i langt højere grad fører til salg. Så få kigget på, hvordan du kan fortælle en historie, hvor du inkorporer dine kunder. På den måde får du en håndgribelig markedsføringstrategi, som dine følgere kan relatere sig selv og sit liv til.